Mihai Ghimpu despre reformele din instituţiile statului

Mihai-Ghimpu-foto-Agerpres

Mihai Ghimpu mărturisește că îi este rușine că Procuratura Generală a rămas până astăzi o instituție nereformată, și asta în ciuda angajamentelor asumate față de europeni, cu mai mult de zece ani în urmă.

„Cum de mai cred în noi europenii ăștia”, s-a întrebat retoric liderul PL, la una din emisiune postului public de televiziune, transmite UNIMEDIA.

„În ziua în care am fost acceptați ca stat membru al Consiliului Europei, ne-am asumat reforma procuraturii. Asta a fost în ’95. Și de-atunci, câți reformatori au folosit procuratura cum le-a trebuit lor… Mi-i rușine! Și încă mă-ntreb: cum de mai cred în noi europenii ăștia? Dacă au trecut atâția ani, iar noi n-am reformat o instituție, și am folosit-o cum am vrut. Am vrut să avem bâtă politică…”, susține Mihai Ghimpu.

Politicianul a adăugat că reforma trebuie demarată cât de curând, iar parcursul european – continuat, ca garant al rezolvării crizelor.

„Drumul european pe care-l parcurgem noi, foarte greu, cu foarte multe neajunsuri, poate duce la rezolvarea acestor probleme. Nu definitiv, dar le pot diminua. Dar dacă noi facem așa încât UE să spună: „Domnilor democrați, am crezut în voi, dar nici voi nu sunteți gata”, înseamnă că societatea nu este coaptă. Și ne lasă în sfera de influență a Federației Ruse. Mai bine ar fi?”, a adăugat sursa.

Mihai Ghimpu s-a referit și la felul cum decurg reformele în alte instituții. El a specificat că nu este de acord cu instituirea a două instituții pentru a lupta cu corupția, CNA și Procuratura Anticorupție, ci trebuia una, ca DNA-ul românesc, „una, dar bună”. Referitor la MAI, Ghimpu a declarat că nu are tangențe, iar la SIS dă asigurări că reformele urmează să apară.

„Balan o să facă ordine acolo, dar e nevoie de timp. Sunt liniștit și convins că va fi. Vreau să vină o zi când cetățenii vor spune: în sfârșit avem o instiuție care are grijă de pacea și securitatea mea”, s-a expus politicianul cu referire la viitoarele reforme din Sistemul de Informație și Securitate.

www.unimedia.md

Lasă un răspuns

