PDM-ul trebuie să decidă cine rămâne sus

Liderul Partidului Liberal (PL), Mihai Ghimpu susține că PDM ar trebui să renunțe la una din funcțiile pe care le deține în conducerea Parlamentului, iar dacă se va întâmpla acest lucru, funcția cedată ar putea reveni liberalilor. Mihai Ghimpu a declarat în cadrul unui interviu pentru Radio Europa Liberă că personal  nu-și dorește o funcție în prezidiul Legislativului, dar va discuta în cadrul biroului politic cine din colegii săi va dori să ocupe funcția de prim-vicespeaker sau vicespeaker. 

,,PDM-ul nu poate în continuare deține două funcții. S-a acceptat la început, fiindcă alegându-l pe domnul Lupu în calitate de președinte, veneam eu ca președinte al Parlamentului și atunci rămânea persoana care este în funcție astăzi. Acum PD-ul trebuie să decidă cine rămâne sus. Eu nu-mi doresc funcția de speaker, de prim-vicespeaker. Odată ce colegii mei de Alianță au considerat că e mai bine să îndeplinești doleanța cuiva, lovind în Ghimpu și în PL, lasă să rămână așa. 

Noi nu suntem născuți în Parlament, cum am spus eu odată: eu m-am născut la Colonița, dar nu în Parlament. Important este în cazul dat ca aceste funcții să le folosească pentru binele oamenilor, dar nu mai mult pentru binele lor. Timpul o să ne arate. Eu, personal. O să discutăm la fracțiune și o să decidem, sau la biroul politic, funcția e politică și o să discutăm și o să vedem. Dacă colegii mei o să spună că da, atunci o să discutăm și o să vedem cine. Dar eu nu. Mihai Ghimpu nu va fi. Fiindcă așa am să le fac pe plac celora care sunt invidioși, sunt răutăcioși, celor care fac jocul Moscovei”, a spus Mihai Ghimpu.
 
Pe de altă parte, liderul PDM Marian Lupu susține că colegul său de Alianță, Mihai Ghimpu ,,vine uneori cu declarații cam  contradictorii”.  ,,Eu mă voi ține de buchia legii. În parte că se dorește, se dau semnale că da, ar fi dorit această funcție, în alte cazuri se fac declarații că nu se dorește nici o funcție. Din momentul în care colegii de la PL își exprimă poziția lor, ei au tot dreptul la ocuparea unei funcții de vicepreședinte”, a declarat Marian Lupu pentru același post de radio.
 
ARENA precizează că prezidiul Parlamentului este format din patru membri, aleși în funcțiile de președinte, prim-vicepreședinte și doi vicepreședinți. Potrivit acordului de constituire a AIE, funcția de președinte al Parlamentului urma să revină lui Mihai Ghimpu dacă Marian Lupu  devinea președinte al Republicii Moldova. Între timp, Marian Lupu a renunțat să candideze la alegerile prezidențiale, iar Mihai Ghimpu  a declarat că Partidul Liberal renunţă la funcţia de preşedinte al Parlamentului, dar şi la dreptul de a propune candidatul la funcţia de preşedinte al ţării.
Sursa: arena.md

Lasă un răspuns

