Mihai Ghimpu a oferit distincţii de stat pentru 6 instituţii de învăţământ liceal, pentru promovarea valorilor naţionale şi muncă prodigioasă

sursa

Preşedintele interimar Mihai Ghimpu a oferit pe ultima sută de metri distincţii de stat pentru 6 instituţii de învăţământ preuniversitar din Capitală, printre care şi Liceul „Spiru Haret”. „Eu sunt mândru că am ajuns în liceul dvs. şi vreau să mulţumesc pedagogilor pentru munca depusă în a păstra valorile noastre naţionale în perioada  foarte grea, când comuniştii au vrut să ne ia istoria şi limba. A fost un  adevărat act de bărbăţie, pentru că a-ţi riscat să rămâneţi fără loc de muncă. Munca dvs. este de preţ, decretul este doar o atenţie a statului”, a menţionat preşedintele interimar Mihai Ghimpu în cadrul ceremoniei de înmânare a Ordinului de Onoare Liceului „Spiru Haret”.

Ghimpu a mai spus că a vrut să ofere mai multe distincţii, pentru mai multe licee, doar că acest lucru nu a fost posibil, de aceea a selectat doar 6 instituţii. „Oamenii spun că am decorat pe prea mulţi, de fapt, eu i-am decorat pe cei care merită”, a explicat acesta.

În adresarea sa către elevi, acesta a spus că îşi doreşte ca ei să ducă la bun sfârşit lupta pentru cauza naţională. „Este o luptă începută de familia mea, de mine şi fraţi mei. De noi nu scăpaţi, ce nu voi reuşi eu va continua nepotul meu”, a precizat Ghimpu.

La rândul său, directorul Liceului „Spiru Haret”, Victor Ambroci a ţinut să mulţumească pentru înalta distincţie, din partea întregului colectiv didactic şi al elevilor. „Inspirată idee dl. preşedinte de a acorda unui corp didactic o asemenea distincţie înaltă de stat. Această distincţie ne va motiva şi ne face să perseverăm pe acest drum”, a afirmat directorul instituției de învățământ.

În decret este menţionat că distincţia a fost conferită pentru muncă îndelungată şi prodigioasă în cadrul instituţiei preuniversitare.

Ordinul de Onoare a fost oferit astăzi şi liceelor Mihai Viteazul, Gheorghe Asachi, Mihai Eminescu,  Mihail Berezovschi şi Ion Creangă.

Lasă un răspuns

