De se tem toţi de Ghimpu sau de ce adevărul doare?

sursa: blogulluicazacu.wordpress.com

Ghimpu – o greşeală pe care comuniştii nu şi-o vor ierta niciodată, un coşmar din cauza căruia, săracii se şterg prin somn pe faţă cu carnetele de partid şi tot nu-i ajută. De-acu vor să facă un prohod prin sediul PCRM cu portretul lui Lenin, poate sperie românismul de prin unghere, dar cum sa-l sperii, dacă el e peste tot. Nimeni nu vorbeşte de el, nimeni nu l-a văzut prin Moldova şi ei în 8 ani de zile credeau deja că au scăpat,…dar nu… iaca iar a apărut.

Tocmai când adormise poporul mai bine, apare Ghimpu… şi strigă ”Trezeşte-te, române, din somnul cel de moarte!!!” Dar românul din Basarabia doarme dus, el, în general nici nu ştie că-i român, lui i-au spus vreo 60 de ani la rând că-i moldovan şi el prăşeşte liniştit pe dealurile înfloritoare ale Moldovei, construieşte case pe la ruşi, mătură prin casele europenilor şi dansează  pentru turci (aşa spun gurile rele, dar eu nu cred!).

Şi cine, mă rog, îi Ghimpu aista, care iak n-are ce face?? Europa se gândește la economie, Americanii îi ajută pe irakieni (iar ajuta şi pe cei din Iran, dar nu le dă voie Ahmandinejad), ruşii cară gaz cu căldarea fraţilor din Europa, să nu-ngheţe de frig mititeii, ..şi pe noi iaca de vreo 20 ani ne ajută să rezolvăm conflictul transnistrean, că fără ei nu mai înregistram noi aşa progrese, numai Ghimpu iak n-are treabă…, el vre limbă, istorie… ce om îi el? Nu ştiu…

Vorba moldoveanului, ce să faci cu limba, dacă ţi-i gol stomacul?? Voi rîdeţi, dar mie-mi vine-a plânge. Şi mă întreb: chiar ne-au distrus cu totul?? Chiar nimeni nu-şi dă seama ce se întâmplă în ţărişoara asta mică, pe piciorul asta de plai călcat în picioare!!!! De ce avem doar un ghimp?

Nu încerc să conving lumea toată, încerc doar sa conving un prieten bun, ce mă ştie de atâţia ani, mă cunoaşte de mic, ar sări primul să mă ajute şi eu aş face-o la fel, dac-ar fi nevoie. Dar, spuneţi-mi cum…, cum să-l conving că noi vorbim româna, o limbă din familia limbilor romanice, soră cu italiana, franceza, spaniola, sarda etc., dacă el o audzit şi credi că vorbeşte moldoveneasca, că el în timpul orei de română fuma în spatele şcolii Parliament. Cum să-i explic unui văr de-al meu că Istoria Moldovei este alta, că nu ne-am născut în timpul celui de-al 2-le război mondial, ci am mai trăit şi înainte de asta… că a mai fost şi Vlad Ţepeş, Neagoe Basarab… şi ca în Ciutuleşti, satul nostru natal, pe

 malul râului Răut în urma săpăturilor arheologice, încă în perioada sovietică, s-au găsit cuţite şi topoare din era paleoliticului (adică oleacă mai înainte de-a veni ruşii pe aici),  şi ţarii noastre îi spunem  Moldova, Basarabia, ..nu Maldavia sau Bessarabia (chiar dacă traducem!), că sunt împânzite hărţile lumii cu numele astea rusificate şi nu ne cunosc englezii, şi n-au auzit de noi germanii şi nu ne pot găsi pe hartă nici unii italieni, iar eu le zic: Moldova!! …Strâng miraţi din umeri,… Moldavia am auzit, dar iaca de Moldova nu!

Ce vrea Ghimpu de la noi? La ce ne trebuie istorie şi limbă, dacă nici pînă acum n-am avut şi tot n-am murit?!!!

Ne trebuie!! Ne trebuie acum mai mult ca niciodată,..şi dacă ne-ar fi trebuit mai demult era şi mai bine!! De ce nu se întreabă europenii ce limbi vorbesc şi au timp pentru economie???

Îi voi răspunde amicului meu: Pentru că ei demult ştiu acest lucru! Pentru că ei s-au autodeterminat demult, pentru că lor nu le-a repetat nimeni cu pistolul la tâmplă: “Uită-ţi limba! Uită-ţi istoria!!! Batjocoreşte-ţi strămoşii şi vei avea un falnic viitor!!” Şi dacă a încercat cineva, ei au luptat, au luptat pentru a-şi salva etnosul, fiecare în parte sau împreună, dar au luptat!! Iar noi…? Tot ne-am dat pe lângă gard,…pe unde ruşinoşi, pe unde fricoşi, încât am ajuns că chiar şi pentru noi cuvântul ”moldovean” e unul de ocară, iar ”român” e o jignire. Domnilor, cine sunteţi??? Cine suntem???

Cum nu vii tu, Ţepeş Doamne!!???!! …. am strigat şi Dumnezeu ne-a auzit… cred eu!!

A venit, a început să ne salveze, chiar dacă înţelege că noi nici nu ne dăm seama că ne scufundăm!!

P.S. Astăzi Novodvorskaia spunea (citez Unimedia): ”Mihai Ghimpu – un președinte mai bun, nici nu-ți poți imagina”, apoi dar… o ultimă salvare mai avem… până şi porcii o-nţeleg.

Lasă un răspuns

