Mihai Ghimpu către moldovenii din Italia: “Voi sunteţi cei care veţi salva Moldova”

sursa: pl.md

Ieri, 21 noiembrie, preşedintele Partidului Liberal Mihai Ghimpu s-a întâlnit cu comunitatea cetăţenilor moldoveni din Italia, efectuând o vizită în oraşul Padova. Întâlnirea s-a desfăşurat începând cu ora 15.00, în incinta sălii de sport Palali din localitate, şi a reunit peste 1200 de cetăţeni ai Republicii Moldova, sosiţi din toată Italia pentru a se întâlni cu preşedintele.

În deschiderea evenimentului a avut loc un concert de muzică populară şi uşoară, sub genericul “Străinel ca mine nu-i”, cu participarea ansamblului etno-folcloric “Ştefan-Vodă”, a Mariei Iliuţ şi a Indianei. Apariţia pe scenă a cântăreţilor din Republica Moldova a produs o reacţie foarte călduroasă şi multe aplauze din partea conaţionalilor noştri aflaţi în Italia. Concertul şi întâlnirea a fost moderată de către poeta Eugenia Bulat, venită special pentru acest eveniment de la Veneţia.

”Trebuie să fim împreună, ca să puteţi veni înapoi”

”Trebuie să fim împreună, ca să puteţi veni înapoi”

În discursul său, Mihai Ghimpu le-a vorbit concetăţenilor noştri despre rolul lor crucial în devenirea Republicii Moldova ca stat european şi democratic, inclusiv participarea activă a acestora la alegerile parlamentare de la 28 noiembrie, care este hotărâtoare pentru continuarea demersului de integrare europeană a republicii. „Dumneavoastră contribuiţi zi de zi prin munca pe care o faceţi ca acest stat să existe. Îmi pare rău că cele mai puternice caractere ale noastre sunt în afara republicii. Îmi cer scuze în numele statului pentru faptul că sunteţi departe de soţi, soţii, părinţi, copii. Trebuie să fim împreună, ca să puteţi veni înapoi”, a afirmat preşedintele Mihai Ghimpu.

“Voi sunteţi cei care veţi salva Moldova”, a spus preşedintele, exprimându-şi pe această cale încrederea în moldovenii aflaţi peste hotare. “Singura mea dorinţă este să vă văd acasă, copiii voştri care acum sunt aici, să-i văd pe aleile noastre, în parcurile noastre, învăţând la liceele noastre.”, a continuat Mihai Ghimpu.

“Ajutaţi-ne să fortificăm democraţia în Republica Moldova!”

“Ajutaţi-ne să fortificăm democraţia în Republica Moldova!”

“Ajutaţi-ne să fortificăm democraţia în Republica Moldova!” – a fost solicitarea adresată de către preşedinte moldovenilor din Italia. „Avem o şansă istorică, şi totul e în mâinile noastre. Am învins cu votul de aur, cu ieşirea tinerilor la 7 aprilie. Am învins la 29 iulie, trebuie să învingem şi la 28 noiembrie. Trebuie să avem 61 de mandate, ca să nu intrăm iarăşi în criză. Pentru asta, toţi cei care sunt în afara republicii , să iasă şi să voteze pentru PL, pentru binele copiilor noştri.”  „Voi, cei care aţi plecat, puteţi face diferenţa între comunism şi democraţie. Trebuie să ne ajutaţi, ca să aducem acasă democraţia pe care o experimentaţi în Europa.”, a spus preşedintele. „Trebuie să-i contactaţi pe cei de acasă, să le spuneţi ce înseamnă o pensie în Europa, ce înseamnă viaţa într-o ţară unde nu a existat comunism.” 

În viziunea lui Mihai Ghimpu, fortificarea democraţiei se va produce în cazul în care toţi moldovenii aflaţi în străinătate vor opta în favoarea libertăţii, dreptăţii şi prosperităţii, pentru a putea realiza schimbarea până la capăt, în numele viitorului european al Republicii Moldova: „Vă chem, în numele libertăţii, în numele dreptăţii, să votaţi Partidul Liberal!” 

4 răspunsuri to “Mihai Ghimpu către moldovenii din Italia: “Voi sunteţi cei care veţi salva Moldova””

  1. galina Says:

    Nu am scris,pentru ca sà am un ràspuns…dar pentru ca sà fiu cu fiinta mea,CU MINE INSàSI in pace si onestà…
    RESPECT

  2. admin Says:

    Programul președintelui e foarte încărcat, vă dați seama. Astăzi în RM se află președintele georgian Mihail Saakashvili și protocolul va dura până seara târziu. Oricum, vă asigur, că imediat ce se eliberează, domnul Mihai Ghimpu va citi mesajul.

    De regulă, o dată în zi, cel puțin, președintele este prezent pe blog. Respectiv – nici un mesaj nu se pierde.

  3. galina Says:

    Chind am zis cà voi scri o scrisoare direct lui d.Mihai…m-au luat in ris si sau inventat cà au fost la mine la serviciu si asa mai departe…
    eu practic libertatea de a fi si stiu semnificatul cuvintului respect,stiu a fi si a làsa sà fie,stiu a da si a primi DAR NU STIU A IMPROSCA CU PETRE…deaceea v’am scris…

  4. galina Says:

    D.Mihai cu pàrere de ràu am o pàrere care va fi desigur contrarà sperantilor d-voastrà…
    Nici unul din moldova nu ne va accepta inapoi cu mentalitatea care am achizitionat-o pe lung termen aici in Italia…in afarà de banii care ii purtàm in moldova,noi incà si in starea nostrà de a fi ne deosebim.
    ca exemplu:
    pe un termen mai mult de un an am scris in Ziarul de Garda
    propriile opinii si am expus sinceritatea si tema cea mai productivà sexualitatea si iubirea,din punct de vedere distractiv si a situatiei care era la moment…
    am fost injosità si trimisà sà mà fut in cur,deoarece asa se intelege in moldova o persoanà care vorbeste liber de sex si iubire…
    am fost càlcatà in picioare pentru sinceritatea si semplicitatea cu care mà prezentam,am fost numità sute de ori nebunà si multe altele…
    cum credeti voi cà ne putem uita spre Moldova cu ce ochi…dacà elimentar nu avem drept nici la o simplà opinie…nu avem dreptul sà prezentàm mentalitatea nostrà maturatà in altà tarà…nu avem dreptul de cuvint deoarece am pàràsit patria si nu punem flori pe mormintul pàrintilor nostri…
    SPUNETI Cà SUNTEM NOI CARE VOM SALVA MOLDOVA…veti dori aceasta,dar pentru a ne avea ar fi bune sà maturati si voi codul bunelor manere si ar fi bine sà ridicati intrebarea AVEM NOI NEVOE DE VOI…fiind intelesi in asa fel,cred cà nu mai vedem noi Moldova si ea pe noi…
    imi pare ràu….


Lasă un răspuns

