PARAFAT: Parlamentul dizolvat, anticipate pe 28 noiembrie

sursa: stireazilei.md

Presedintele interimar, Mihai Ghimpu, va semna, in cateva clipe, decretul privind dizolvarea Legislativului si data alegerilor anticipate. Anterior, Ghimpu a anuntat ca scrutinul parlamentar se va desfasura pe 28 noiembrie.

14:09 Mihai Ghimpu: „Iata ca a venit si ziua cand se va confirma ceea ce am spus permanent, ca eu ma voi conforma Constitutiei. De graba va veti convinge ca toti cei care au spus ca Ghimpu nu va dizolva Parlamentul si este uzurpator au facut politica proasta si au mintit cetatenii”.

14:11 Mihai Ghimpu: „Imi pare rau, sincer sa va spun, sa vin cu acest decret, intrucat cetatenii nostri au votat pentru schimbare si aceasta schimbare a avut mandatul de 4 ani si noua ne-a reusit, Aliantei pentru Integrare Europeana, doar sa incepem aceasta schimbare”.

14:13 Mihai Ghimpu: „Cu toate acestea noi am reusit sa schimbam imaginea Republicii Moldova dintr-un stat cu un partid comunist la putere, care a monopolizat tot, am intors increderea cetatenilor, am oferit turor posibilitatea sa se manifeste in plan economic, social, dar cel mai important am reusit sa mentinem situatia foarte grea pe care ne-au lasat-o comunistii, sa nu taiem din salarii si pensii, dar sa mergem incet spre majorari. Toate aceste realizari ale Aliantei au adus o deschidere din partea partenerilor europeni si investitorilor”.

14:16 Ghimpu: „Stiu ca cetatenii au obosit de atatea alegeri, dar legea trebuie respectata, chiar daca este o lege stramba. Era mai bine daca alegerile anticipate ar fi avut loc indata, peste 2 luni, asa cum a fost dupa 5 aprilie, dar Constitutia nu permite anticipate de doua ori pe an. Acest an a expirat pe 16 iunie. Termenul rezonabil nu a expirat si eu vin la timp cu acest decret”.

14:18 Ghimpu da citire decretului: „Avand in vedere ca Parlamentul nu a reusit sa aleaga presedintele Republicii Moldova si tinand cont de avizul Curtii Constitutionale, presedintele decreteaza:

1. Parlamentul de legislatura a 18-a se dizolva la data de 28 septembrie 2010. 2. Se stabileste data de 28 noiembrie 2010 pentru desfasurarea alegerilor parlamentare anticipate”. Ghimpu isi pune semnatura si arata documentul la camere.

14:21 Liderul liberal sustine ca, potrivit legii, pana la alegerea unui nou presedinte al Parlamentului, el va ramane presedinte interimar al tarii.

14:27 Ghimpu spune ca pana pe 28 noiembrie, Parlamentul va putea aproba hotarari si legi ordinare. Prioritare ar fi deciziile privind retragerea imunitatii deputatilor PCRM, Vladimir Voronin si Anatolie Popusoi.

14:31 Presedintele PL sustine ca la anticipate fiecare partid din AIE va merge separat, asa cum a fost intelegerea, insa Alianta va continua sa functioneze, in pofida neintelegerilor din ultima vreme. „Si eu am fost chemat cu decretul privind 28 iunie la Alianta, am venit si m-am supus, spre deosebire de altii care nici nu au venit. Toate acestea sunt trecatoare, chiar si gemeni sa fim, tot am fi diferiti”.

Lasă un răspuns

