Ghimpu: Pe mine, în două funcţii, nu mă conduce nimeni şi nici pe premier, doar îi cunoaşteti caracterul?!

sursa: stireazilei.md

Preşedintele interimar, Mihai Ghimpu, declară că nu-l conduce nimeni nici în aceasta funcţie, nici în cea de speaker. Liderul PL a reacţionat astfel la acuzaţiile lansate de mai mulţi oameni de afaceri că Vlad Plahotniuc ar controla Alianţa pentru Integrare Europeana, prin intermediul democratului Marian Lupu.

 

“Eu nu am simţit sa mă conducă cineva. Eu deţin doua funcţii şi nu sunt condus de nimeni, şi cred că nici domnul prim-ministru nu-i condus de nimeni, cred că-i cunoaşteţi caracterul, nu?”, a spus Mihai Ghimpu, într-o conferinţa de presă ţinută la vinăria Purcari, pe care a vizitat-o astăzi.

 

L-a cunoscut pe controversatul om de afaceri Plahotniuc în 2002 sau în 2003, nu ţine minte cu exactitate, dar ştie că “au avut tangenţe în activitatea de atunci”, spune Ghimpu. Politicianul refuză însă saăse pronunţe pe marginea acuzaţiilor lansate în adresa lui Plahotniuc de fostul consilier prezidenţial Sergiu Mocanu şi de mai mulţi businessmeni.

 

“Ce stă în spatele lui Mocanu? Nu ştiu. Ştiu că e vorbareţ. Noi am mai auzit lucrurile astea şi în preajma campaniei şi în timpul campaniei, de aceea mă voi documenta. Fiecare are dreptul să spună orice, să scoată în vileag, să arate încălcările, fărădelegile, dar să fie gata să răspundă pentru ceea ce spune. E uşor să defăimezi numele unui om, dar e foarte greu pe urmă să fie reabilitat şi nu mă refer numaidecât la cazul Plahotniuc”, a spus Mihai Ghimpu.

 

Preşedintele interimar a solicitat Procuraturii Generale, Serviciului Informaţii şi Securitate, Centrului Anticorupţie şi Ministerului de Interne să-i prezinte, până săptămâna viitoare, toate informaţiile pe cazul Plahotniuc, dar şi pe privatizările efectuate în perioada comunistă.

 

În ultimele săptămâni, Sergiu Mocanu şi un şir de oameni de afaceri l-au acuzat pe Vlad Plahotniuc că le-ar fi luat afacerile şi că ar controla structurile statului prin oamenii puşi în funcţie de către liderul PD, Marian Lupu. Cei vizaţi au respins acuzaţiile.

Lasă un răspuns

